Post subject: hur jag lärde mig att sluta oroa mig och älska östblocket
Posted: Wed Dec 05, 2012 8:47 pm
Galen Kyckling
Joined: Thu May 15, 2008 10:55 am Posts: 3915 Location: cyberfara
på ren svenska Heffahat spelar Precursors
minns ni boiling point? det där gamla ukrainska FPSet? haha inte jag heller. eller jo, jag minns det som 1) en fantastisk hög med buggar och ostabil kod med svävande leoparder, polishus som gick att skjuta sönder med ett armborst, den konstigaste djungeln i mannaminne, och SAUL MEYERS som har nått KOKPUNKTEN eftersom terroristerna tog hans DOTTER eller nåt, jag minns inte, jag klarade fan aldrig spelet, men wikipedia sa nåt om utomjordingar tror jag? och 2) som ett väldigt underhållande kompetent äventyr i ett påhittat sydamerikanskt land såfort man hade patchat spelet.
kort och koncist och tillyxat stalker i djungeln, ungefär. jag rekommenderar faktiskt alla som kan få tag på det att ta en svängom, trots att saker kan tyckas daterade i nådens år 2012 där vi välsignats med fantastiska spel såsom ....syndicate och... hitman... absolution....
deep shadows, utvecklaren, släppte härområret i hemlighet en uppföljare, xenus 2: white gold. (boiling point 2: boil harder) den här gången återigen SAUL MEYERS men retconnad till att inte ha en dotter, förlagd till vad jag får anta vara västindien för att stoppa allt kokain som förstör underhållningsbranschen och har livet av folk. och möta negrer som gråter över jättespindlar. jag vet inte vad som pågår nu heller, men det är rätt uppfriskande att bli dumpad på en massa kvadratkilometer mark och fjanta runt utan att förstå så mycket. trots introsekvensen (ett resultat av en ohemul olycka med lokaliseringen - alla engelskaspår råkade gå sönder så man får spendera en stund med att dra hem de ryska språkfilerna istället och läsa engelsk text. man blir inte klokare på att förstå ryskan, f.ö.) kan man hitta ett roligt äventyr och röka gräs med rebeller, en total upplevelse som känns väldigt postsovjet i utförandet. den här skiten gör far cry 3 bättre än far cry 3, kom jag fram till häromdagen. rekommenderar även detta!
men inget av dem kommer egentligen kunna förbereda mig inför Precursors, gjort i samma motor. jag vet inte ett skit om det här spelet. jag tror att det är boiling point i rymden. det verkar vara nån slags rymdskjutare antar jag? torrenten påstår "Action (Shooter) / Simulator (Space) / 3D (gillar att det här är något som inte är underförstått i slavien 20XX) / 1st Person / Privateer / Trader " och jag blir inte särskilt mycket klokare på det här men jag antar att det är SAUL MEYERS igen som ska stoppa ett eller annat galaktiskt hot. spelbeskrivningen är ungefär: du är en rymdkadett som återvänder hem för att upptäcka att det händer Hemlighetsfulla och Läskiga saker som bl.a. påverkar ditt eget liv och du måste nu ut i rymden för att sätta saker tillrätta, som en intergalaktisk jesus på tjack
såvitt jag vet är det här spelet öht inte lokaliserat till västvärlden. min ryska är precis tillräckligt rostig för att jag ska missförstå allt som inte är vardagligt prat eller svordomar (om ni tänker efter finner vi inte Rädda Universum under något av dessa två) så det här kommer bli intressant. ni är välkomna att följa min förvirring och väg ner i galenskapen.
det här är tydligen öppningssekvensen. jag ångrar mig redan.
återkommer med en uppdatering på riktigt om nån timme. puss
Post subject: Re: hur jag lärde mig att sluta oroa mig och älska östblocke
Posted: Wed Dec 05, 2012 10:08 pm
Galen Kyckling
det var ju synd för dig greger, det här tog nämligen en otrevlig vändning
här är en laddningsskärm. nån slags rysk "vetenskaplig fiktion" och ett landskap med nån slags stålnågot
här är soldaterna från introt. vi har precis blivit nedskjutna och de här två killarna undrar var "nybörjaren" dvs jag antagligen är någonstans. det här är en läskig planet eftersom ajg får jätteont i ögonen av den.
och här är då Nybörjaren. samma karaktärshuvud som i white gold, intressant nog. jag antar att det är enklare att trycka ur sig tre cpstora spel om man återanvänder visst material. oklart om detä r saul meyers eller inte.
jag får en rymdbössa och får gå ut och vara rymdsoldat 2000. det är inte ett vackert landskap, om än annorlunda. den som är ansvarig för färgerna är skyldig mig en karta ipren just nu.
skjuter nån slags muterad lök som spottar syra på mig. sen skjuter jag två såna till. sen kommer det två rymdhundar. stämningen är ytterst förvirrad. en massa information fladdrar förbi på skärmen, en rysk röst skriker saker i min komradio barskt om att de "inte kan vänta på mig förevigt". jag springer vidare efter kompasspilen som leder till... ett eller annat, det klargörs aldrig. jag hittar ett rymdraketgevär som komplement till min rymdkulspruta senare.
sen blir jag ihjälskjuten av andra ryska män med barska röster. de skriker istället att de har mig på kornet och att jag är en fitta. det här är skärmen det fastnar i istället för att ge mig nån slags indikation på att spelet är över. sen crashar det när jag trycker på escape. jag får inte igång spelet igen. jag tror att jag är klar.
det här var ett intressant experiment i rysk modern gaming. jag tror jag går och gör något annat, t.ex. "skiter i att spela datorspel". tack för att ni deltog. hejdå
Post subject: Re: hur jag lärde mig att sluta oroa mig och älska östblocke
Posted: Fri Dec 07, 2012 1:06 pm
Galen Kyckling
egentligen kan jag inte rekommendera det till en Verklig Människa men jag fann nån slags perverst nöje i att stöka runt i djungeln med vapen som låste sig hela jävla tiden och mexikaner med sombreros som skjöt mig genom buskarna och jävla ormar och och och jagk an inte ens förklara varför, det går inte
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum