Upplägget blir ungefär som en saga, vid olika vägskäl kommer ni, läsarna, få bidra till hur händelserna fortlöper.
Jag ska försöka uppdatera några gånger i veckan iaf, beroende på hur mycket tid jag får över.
Med detta sagt...
Let's begin!Du tröttnade på ditt liv i den lilla byn på andra sidan havet, sa farväl till dina nära och kära och byggde en båt. Med denna seglade du ut i det blå, mot horisonten, mot äventyren i fjärran. Efter en blåsig eftermiddag ser du cumulonimbus-molnen torna upp sig och förstår att en storm är på väg.
Du kämpar och klamrar dig fast vid en tunna, men det finns ingenting du kan göra, båten kapsejsar och du tappar kontrollen över var du är.
Regnet öser ner och åskan dundrar i skyn...
Allt blir svart...Du vaknar omtumlad, men levande, på en okänd kust. Du ser inget spår av skeppet, all din proviant och alla dina redskap är borta. Efter en tur runt i din närmaste omgivning märker du att det finns både kor, får och höns som fritt springer runt bland träden. Ditt hopp återvänder och du börjar plocka loss lösa trädgrenar från träden. Efter en stund har du fått ihop en arbetsbänk, och med dina hantverkskunskaper (som du förvärvat från din fars snickeriverksamhet) lyckas du konstruera några enkla verktyg av trä.
En hacka, en spade och en yxa.
Yxan använder du för att snabbt samla på dig kött från grisarna, och även lite ull från fåren. Yxan går tyvärr förlorad i processen.
Framför dig ser du stora berg torna upp sig. Bakom dig har du kustlinjen och du känner en svag bris genom ditt hår.

Frågan är nu...
Vad gör du nu?1 * Börjar bygga en stuga av trä utmed kusten
2 * Fortsätter inåt landet och försöker hitta en bra plats för en eventuell boplats
Vad tycker ni? Jag skulle nog säga att vi fortsätter inåt landet faktiskt, men jag vill ha era åsikter!